Tips voor stevige borsten

2

Tips-voor-stevige-borsten
Hoewel borsten vorm geven aan ons lichaam lopen de meningen over wat mooi is uiteen. Waar wel bijna iedereen het over eens is, is dat borsten stevig horen te zijn en niet moeten hangen. Daarom vind je hieronder een aantal tips voor stevige borsten.

Naarmate we ouder worden krijgen we te maken met minder stevige borsten. Hoewel dit heel vervelend kan zijn, is het wel normaal. Sommige vrouwen lijken alleen meer last te hebben van hangende borsten dan anderen. Om het hangende effect te beperken is het belangrijk om gewoontes die slecht zijn voor je borsten zoveel mogelijk te beperken. Helaas is dit niet altijd genoeg, maar met de volgende tips voor stevige borsten kun je hangborsten vermijden en minder erg maken.

Stabiel gewicht

Gezond eten en bewegen is natuurlijk goed voor je, maar waar je wel voor moet opletten zijn crashdiëten. Als je regelmatig start en stopt met het volgen van een streng dieet en hierdoor gaat jojoën, dan heeft dit consequenties voor de stevigheid en de omvang van je borsten. Dat komt omdat een borst op 2 plekken vet opslaat. De melkklieren vormen samen met 70 procent van het vet in je borst het grootste deel van je borst. De overige 30 procent bevindt zich net onder de huid en dit schommelt met je gewicht mee. Als het vetgehalte hier stijgt en weer afneemt, dan wordt de huid ook uitgerekt.

Borstspieren trainen

Als je minimaal 3 keer per week je borstspieren traint, gaan je borsten er steviger uitzien. Je borsten worden op hun plek gehouden door spieren en als je vaak en effectief traint worden deze wat groter, waardoor ze verder naar voren komen te staan. Borstspieroefeningen hebben ook een liftend effect, waardoor je het vroegtijdig hangen tegengaat.

Roeien en zwemen zijn goede sporten om je borstspieren te trainen, maar je creëert ook stevige borsten door je op te drukken. Ook kun je de volgende simpele oefening 15 keer uitvoeren. Plaats je handen tegen elkaar voor je borst. Zorg ervoor dat je ellebogen op schouderhoogte zijn en druk je handen tegen elkaar aan. Hierdoor voel je dat je borstspieren zich aanspannen.

Verstandig sporten

Hoewel sporten belangrijk is voor de bloedcirculatie, die ervoor zorgt dat je stevigere borsten krijgt, moet je ook voorzichtig zijn. Als je bijvoorbeeld gaat joggen, kan dit je borsten beschadigen. Door het rennen bewegen je borsten in een 8-vorm en als ze dan niet goed ondersteund worden, kan het bindweefselstructuur scheuren waardoor je borsten gaan hangen. Je kunt dit beperken door een goede sportbeha te dragen.

Collageen en elastine

Naast borstspieren is de stevigheid van je borsten ook afhankelijk van de elasticiteit van je huid. Je borsthuid is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de ophanging van je borsten. De elasticiteit en kwaliteit van je borsthuid wordt voor een groot deel bepaald door collageen en elastine.

Om deze stoffen optimaal te houden is het belangrijk dat je voldoende voedingstoffen, zoals pycnogenol, antioxidanten, anthocyanidinen, flavonoïden en vitamine A, B, C en E, binnenkrijgt. Dit zit in groene bladgroeten en vruchten als bessen en druiven. Verder zijn ook eiwitten uit noten, vette vis en mager vlees goed voor je borsten.

Vitamines en mineralen

De vitamines A, B, C en E zijn belangrijk voor de stevigheid van je borsten. Dit geldt ook voor mineralen en de spoorelementen jodium, zink en selenium. Verder zijn de enkelvoudige en meervoudige onverzadigde vetzuren zoals omega-3 en omega-6 vetzuren belangrijk. Als je het lastig vindt om genoeg vitamines en mineralen binnen te krijgen, dan kun je ook multivitamine supplementen nemen.

Goede huidverzorging

Een goede bloedcirculatie houdt je borsten elastisch. De beste manier om deze opgang te krijgen is door het nemen van een koude douche. Je begint hierbij met lauw water en vervolgens laat je de tempratuur geleidelijk zakken.

Daarnaast is het verstandig om je borsten regelmatig in te smeren met een crème die ze soepel en elastisch houdt. Ook kun je een vochtinbrengend masker op je borsten aan brengen of ze scrubben met een zachte gezichtsscrub. Hierna smeer je ze in met gezichtslotion, die geen alcohol bevat.

Stop met roken

Iets wat heel slecht is voor je borsten is roken. Net als je gezichtshuid lijdt de huid bij je borsten hier onder. Dit komt omdat het collageen en elastine worden afgebroken. Als je ouder wordt en als je rookt worden deze stoffen langzamer vernieuwd, waardoor de huid minder stevig en elastisch wordt. Om te vorkomen dat je borsten gaan hangen is het dan ook verstandig om te stoppen met roken.

Juiste beha

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat zo’n 80 procent van de vrouwen de verkeerde maat beha draagt. De juiste maat is echter van belang voor de stevigheid van je borsten. Als je beha te klein is, dan is dit slecht voor je borstweefsel en als deze te groot is, krijgen je borsten te weinig steun. Ben je benieuwd of jij wel de juiste maat draagt? Kijk dan hier.

Vrouwblog op Facebook

About Author

Hi, ik ben Ellen Diermanse en ik schrijf met veel liefde artikelen op Vrouwblog.nl

2 reacties

  1. Fijn om deze tips op een rijtje te hebben, ik kende ze nog niet allemaal. Of het uiteindelijk echt helpt als je eenmaal hangende borsten hebt weet ik niet, maar ik ga er in elk geval wel een paar uitproberen. Eentje heb ik er zelf nog: met een goede houding, rechtop en met je schouders naar achteren, lijken je borsten vanzelf al voller en steviger.

Leave A Reply

css.php