Tips voor een goede werkmentaliteit

0


Stiekem ben jij wel jaloers op die succesvolle collega die altijd maar door iedereen wordt opgehemeld. Eerlijk is eerlijk, die collega werkt er ook hard voor. Hieronder vind je tips voor dezelfde goede werkmentaliteit.

Veel mensen hebben tegenwoordig een 9 tot 5 mentaliteit. Jij wilt niet zo zijn, maar je wilt ook geen misbruik van jezelf laten maken. Vrouwblog heeft een aantal tips voor een goede werkmentaliteit op een rijtje gezet. Zo zal je waarschijnlijk meer waardering krijgen van jouw baas en collega’s.

Blijf leren

De mens is nooit uitgeleerd, want we blijven nieuwe dingen te weten komen. Denk dus niet dat je klaar bent als je een opleiding hebt afgerond. Blijf studeren om jezelf te ontwikkelen.

Denk buiten taakomschrijving

Werk niet voor de centen maar voor de weg naar de centen. Er moet winst gemaakt worden in een onderneming, anders kan jouw salaris nooit betaald worden. Probeer je vaker in te zetten als dat nodig is en kijk niet alleen of dat wel in jouw taakomschrijving past. Werk voor een bedrijf, niet voor een functie.

Gebruik je kwaliteiten

Kijk naar wat jij als persoon te bieden hebt en maak gebruik van die kwaliteiten. Dan hoeft niemand te weten waar je niet goed in bent.

Geloof in jezelf

Als jij niet in jezelf gelooft, is het vooral voor anderen moeilijk om in jou te geloven. Het is makkelijker om succesvol te worden als je er zelf echt in gelooft. Als je dit niet gelooft, probeer dan te kijken waarom je niet succesvol kan worden en probeer dit te verhelpen.

Kijk naar je collega

Veel mensen vinden het leuk om bewonderd te worden. Als jij net zoveel succes wilt hebben als die collega, kan je ook gewoon vragen hoe en waarom diegene de dingen zo aanpakt. Je hoeft die persoon niet helemaal te spiegelen, maar je kunt wel kijken welke aspecten die persoon nou succesvol maakt en hoe jij dat zou kunnen.

Kleed je netjes

Kleding is jouw persoonlijke visitekaartje. Als je met kapotte kleren op je werk komt, staat dit erg ongemotiveerd en word je minder snel serieus genomen.

Leer van je fouten

Niemand is perfect. Blijf nagaan wat je goed doet en vooral wat kan verbeteren en hoe je nog meer vooruitgang kan boeken. Probeer geen fouten te vermijden, maar probeer te leren van je fouten.

Maak netwerken

Netwerken is goed voor je sociale vaardigheden en dus goed voor je werk. Als je bekend bent in jouw branche is het makkelijker om eens een beroep op iemand te doen.

Waardeer anderen

Waardeer anderen zoals jij jezelf waardeert. Mensen hebben meer over voor iemand die hun waardeert en die niet alleen aan zichzelf denkt.

Zorg voor structuur

Zorg voor structuur thuis en op je werk. Je kunt het blijven ontkennen maar in een opgeruimde omgeving kan je je beter concentreren en dit leidt tot meer arbeidsproductiviteit.

Vrouwblog op Facebook

About Author

Leave A Reply

css.php