Calorieën verbranden met weinig moeite

0


Was er maar een manier waarbij je calorieën kon verbranden, zonder dat je er iets voor hoefde te doen. Dit zou het leven een stuk makkelijker maken, voor degene die graag wil afvallen. Het is je misschien niet ontgaan dat je met dagelijkse activiteiten, zoals schoonmaken en boodschappen doen, ook de nodige beweging krijgt. Maar er zijn nog meer manieren.

Als je calorieën wilt verbranden houdt dit vaak in dat je zult moeten sporten, maar wat nu als je hier bijna geen tijd voor hebt? Om er voor te zorgen dat je genoeg beweging krijgt, is het verstandig om elke gelegenheid aan te grijpen, waarbij je calorieën kan verbruiken. Dit kun je al doen door een paar simpele manieren, die je waarschijnlijk niet verwacht had.

Eten
Als je calorieën wilt verbranden, denk je waarschijnlijk dat je zo min mogelijk moet eten. Maar dit is verkeerd, wat hierdoor zal je spijsvertering langzamer gaan werken en zal je lichaam reserves gaan opslaan. En dan bereik je eigenlijk het tegenovergestelde resultaat.

Het is wetenschappelijk bewezen dat het eten van pittig voedsel, je spijsvertering versneld met 50 procent tot drie uur na de maaltijd. Vooral chilipepers hebben dit effect. Andere voedingsmiddelen als, jalapeno pepers, gember, cayenne en tabasco verhogen de vetverbranding met 25 procent.

Je doet het misschien elke dag, kauwgom kauwen. Ga hier dan gerust mee door, want onbewust verbrand je toch een aantal calorieën. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de kaakspieren per uur gemiddeld elf calorieën verbranden. Let er overigens wel op dat je alleen suikervrije kauwgom kauwt, anders heeft het geen zin.

Het drinken van cafeïne draagt ook bij aan de versnelling van de spijsvertering, dus de liefhebbers van koffie of groene thee zullen met hun vaste bakje sneller calorieën verbranden.

Terwijl je wacht
Het overkomt ons allemaal weleens dat we moeten wachten, bijvoorbeeld in de wachtkamer van de tandarts of dokter, bij het postkantoor, de apotheek of op het vliegveld. Ga hier dan niet zitten, maar blijf staan. Hiermee verbrandt je namelijk 36 calorieën meer dan als je op een stoel zit.

Tijdens het shoppen komt het geregeld voor dat je ergens met de roltrap omhoog moet. Terwijl je dan staat te wachten totdat je boven bent, kun je net zo goed naar boven lopen. Je bent er dan niet alleen sneller, maar je hebt ook je spieren weer in beweging gezet. Elke verbruikte calorie is toch weer mooi meegenomen, of niet?

Vrouwblog op Facebook

About Author

Leave A Reply

css.php